uszczelka pod głowicą???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Martinez
    L&K
    • 2004
    • 1366
    • Audi

    #26
    Zamieszczone przez morgam



    Kogo ewentualnie polecacie (Wroclaw,Opole,Dolny Śląsk) gdyby okazało się że głowica jest pęknięta.Chodzi mi o zakład który zajmuje sie regeneracją głowic i bierze stare na wymiane.Pytam już teraz bo będę miał mało czasu.

    Lepiej kupić po regeneracji(chyba ok 1100zł),używaną z rozbiórki (400-700)czy nową(????).Moj silnik to 1.9 tdi ASV
    Miałem tą samą przypadłość i głowica też była popękana między kanalikami. Generalnie mechanior spolerował ją wymienił uszczelkę i było git. Przy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć.
    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
    czarna AR 156 1.8 T.Spark

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #27
      Zamieszczone przez Martinez
      Przy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć...
      Tak do końca to chyba różowo nie jest. Małe pęknięcie po pewnym czasie będzie dużym pęknieciem. W Golfie 1,6 TD po 300 kkm pękła mi głowica tak że nadawała się tylko do wyrzucenia. Słyszałem, że 1,9 TDI mają dużo lepsze głowice ale może nie jest to prawda :roll: .
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • morgam
        Classic
        • 2007
        • 22

        #28
        Dzisiaj moja Octavka wylądowała już u mechanika.Po zdjęciu głowicy ewidentnie wypalona uszczelka.Głowica po oględzinach wygląda dobrze,czyli żadnych pęknięć i uszkodzeń na zewnątrz.Do wymiany pójdzie jeszcze profilaktycznie termostat.Wiem że powinienem ją prześwietlić i zrobić próbę szczelności ale chyba zaryzykuję.Wczoraj zrobiłem jeszcze 1000km(musiałem wrócić do domu) i wydmuchało mi ok 2 l płynu ale dopiero jak ją podkręcałem powyżej 3000 obr.Do tej granicy ubytki byly symboliczne.Jutro będę znał koszty no i bądźmy dobrej myśli że na tym się zakończy.
        Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

        Komentarz

        • Martinez
          L&K
          • 2004
          • 1366
          • Audi

          #29
          Zamieszczone przez Masmo
          Zamieszczone przez Martinez
          Przy okazji stwierdził że takie pęknięcia to żaden problem i zdażają się dosyć często. Zależy jak duże są pęknięcia . Jeśli małe to nie przejmować się i jeździć...
          Tak do końca to chyba różowo nie jest. Małe pęknięcie po pewnym czasie będzie dużym pęknieciem. W Golfie 1,6 TD po 300 kkm pękła mi głowica tak że nadawała się tylko do wyrzucenia. Słyszałem, że 1,9 TDI mają dużo lepsze głowice ale może nie jest to prawda :roll: .
          Ja nie mówię że jest różowo, tylko że skoro sa małe pęknięcia to bym jeździł dalej i tyle.
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz

          • niedziela67
            Elegance
            • 2007
            • 767
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez morgam
            Głowica po oględzinach wygląda dobrze,czyli żadnych pęknięć i uszkodzeń na zewnątrz.Do wymiany pójdzie jeszcze profilaktycznie termostat.Wiem że powinienem ją prześwietlić i zrobić próbę szczelności ale chyba zaryzykuję.
            Ja nie ryzykuję bo gołym okiem małych peknięć nie widać. Dopiero na stole podczs sprawdzenia i osiąnięcia temperatury strzelają gejzery.
            Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
            Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
            Wersja na lato - SUZUKI Intruder

            Komentarz

            • Adamu
              L&K
              • 2006
              • 1384

              #31
              powalczyłem kiedys z głowicą od diesle w golfie. jak najbardziej bym ją prześwietlił.

              Komentarz

              • morgam
                Classic
                • 2007
                • 22

                #32
                Odebrałem dzisiaj Oktavkę.Ewidentnie była wydmuchana uszczelka pod głowicą więc nie zdecydowałem się na jej prześwietlenie (głowicy)nie ze względu na koszty ale na brak czasu ponieważ w poniedziałek już muszę lecieć (1000 km)Wymieniona uszczelka pod głowicą ,nowe śruby,nowy termostat,płyn chłodzący + wymiana tulejek przy stabilizatorach (zawieszenie) koszt naprawy 980zł bez vat :shock: .Jutro jeszcze wybieram się na test ok 200 km i mam nadzieję że będzie wszystko ok
                Czy głowicę trzeba dociągnąć po 1000 km? Bo mechanik twierdził że nie ma takiej potrzeby. A jeśli tak czy trzeba to traktować jako dodatkową usługę?I dodatkowo płacić.
                Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM 2000r

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #33
                  Zamieszczone przez daneczek76
                  Auto Express jeśli chodzi o Dolny Śląsk we Wrocławiu.
                  Rowniez polecam
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • niedziela67
                    Elegance
                    • 2007
                    • 767
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Autko odebrane.Głowica bez pęknięć,splanowana. Dodatkowo wymienione rozrząd,popychacze,olej+Filtr,płyn G12 .Koszt 1300 części + 400 robocizna.
                    Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                    Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                    Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                    Komentarz

                    • koja86
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 3178

                      #35
                      niedziela67, to spox ale cóś za tanio czy to aby na pewno oryginały?
                      A pompa wody?
                      Takie zwykłe Ambiente

                      Komentarz

                      • niedziela67
                        Elegance
                        • 2007
                        • 767
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        [quote]niedziela67, to spox ale cóś za tanio czy to aby na pewno oryginały?
                        A pompa wody?
                        Stwierdzono bez luzów więc została
                        Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                        Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                        Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                        Komentarz

                        • koja86
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 3178

                          #37
                          niedziela67, nie ryzykowałbym za 130zł jaki przebieg masz?
                          Już wiem 149 tyś ja bym wymienił tą pompę
                          Takie zwykłe Ambiente

                          Komentarz

                          • niedziela67
                            Elegance
                            • 2007
                            • 767
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez koja86
                            niedziela67, nie ryzykowałbym za 130zł jaki przebieg masz?
                            Mój mechanik bierze to w razie czego na siebie
                            Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                            Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                            Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                            Komentarz

                            • koja86
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 3178

                              #39
                              niedziela67, niech ci to na piśmie da bo następną wymianę rozrządu masz za 90tys co da łączny przebieg około 230tys.
                              Takie zwykłe Ambiente

                              Komentarz

                              • majkel150010090
                                Classic
                                • 2007
                                • 1

                                #40
                                morgam, siema mógłbys podac jakies konkretne namiary na auto express we Wrocławiu? z góry dzx

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #41
                                  ASO Autoexpress

                                  Wroclaw ul. Miedzyrzecka 3a telefon 071 - 341 - 56 - 58



                                  Pozdrawiam.
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • BOODZISZ
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 235

                                    #42
                                    Panowie otoz ja mielamem problemz plynem z tym ze go nie sprawdzalem z pół roku i kiedyz musialem dolac az 0,5 litra aby bylo lekko ponad min. . Mialo to miejsce okolo 20 stycznia. Od tego czasu kotroluje plyn i olej i .......

                                    Otóz po zrobieniu okolo 300 km, nic wielkiego sie nie dzieje. Sprawdzalem kilka razy olej i jest ok. Co do plynu to mam pewne zastrzezenia. Chodzi o to ze poziom plynu raz mam wiekszy raz mniejszy (oczywiscie na zimnym silniku.) są to dosc duze ruchy okolo 2-3 cm. Dzis po nocy znowu mialem okolo 0,5 cm przed minimum. Pojezdzilem troche i zostawilem samochod na okolo 4 godz. Zszedlem sprawdzic i plym byl w polowie miedzy min a max.
                                    Poza tym po odkreceniu korka i poswieceniu latarką plyn jest dosc mętny i od gory patzrac mam zołtawe zabarwienie . Moze to juz autosugestia ale dla mnie to smierdzi tam olejem.

                                    Poradzcie i odpowiedzcie dlaczego sa az tak duze ruchy tego plynu chlodniczego. czy moge jakos to sprawdzic?? Np. diagnostyka spalin w plynie chlodniczym?

                                    Komentarz

                                    • oziemi
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 399

                                      #43
                                      Płyn ma tam jakąś rozszerzalność i to, że jak zimno jest go mniej a po rozgrzaniu więcej nie musi nic złego oznaczać. Powiedziałbym, że jest to normalne zjawisko. Na zimnym silniku powinno być go miedzy min a max. Co do zapachu to jeśli masz dobrego nosa i czujesz olej (bardziej przypomina to woń spalin) może oznaczac to, że masz przedmuch. Najprościej wbić tester, który większość dobrych zakładów posiada, na obecność CO2. Jesli bedzie dmuchac spalinami płyn w testerze zmetnieje. Możesz też sprawdzić w inny sposób który praktykowalem i jest dość skuteczny. Na rozgrzanym silniku włącz ogrzewanie na jakąś wysoką temp. np 29st. ale nie w trakcie jazdy tylko na postoju, tak żeby silnik pracował na wolnych obrotach. Jesli po chwili bedzie leciec chłodne powietrze zamiast gorącego, a po przygazowaniu znów ciepłe na 99% masz walniętą usczelke bo przedostające sie gazy do układu chłodzenia powoduja jego zapowietrzanie, stąd dmucha chłodem :wink:
                                      Elegance
                                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                      -------------------------------------------

                                      Komentarz

                                      • BOODZISZ
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 235

                                        #44
                                        Tak ale ja sprawdzilem plyn po nocy raz a pozniej po 4 godzinnym postoju i bylo ok. 3 cm wiecej.

                                        Komentarz

                                        • oziemi
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 399

                                          #45
                                          Zamieszczone przez BOODZISZ
                                          Tak ale ja sprawdzilem plyn po nocy raz a pozniej po 4 godzinnym postoju i bylo ok. 3 cm wiecej.
                                          Ale mam to tak rozumieć, że po nocy sprawdziles poziom płynu a później nie odpalajac nawet po 4 godz był już inny stan?
                                          Elegance
                                          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                          -------------------------------------------

                                          Komentarz

                                          • tom2212
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3892

                                            #46
                                            BOODZISZ,
                                            jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • oziemi
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 399

                                              #47
                                              Kolega ma diesla, a pękanie bloków zdaża sie baaaardzo rzadko jak już to pęka głowica.
                                              Elegance
                                              ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                              -------------------------------------------

                                              Komentarz

                                              • tom2212
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3892

                                                #48
                                                oziemi, wiem ale jednak sie zdaza ale mimo to lepiej gdyby mu nic nie peklo bo to sa ogromne problemy nawet jesli jest to glowica

                                                Komentarz

                                                • BOODZISZ
                                                  Ambiente
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 235

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez oziemi
                                                  Zamieszczone przez BOODZISZ
                                                  Tak ale ja sprawdzilem plyn po nocy raz a pozniej po 4 godzinnym postoju i bylo ok. 3 cm wiecej.
                                                  Ale mam to tak rozumieć, że po nocy sprawdziles poziom płynu a później nie odpalajac nawet po 4 godz był już inny stan?
                                                  Po nocy bylo ok. poł cm ponizej minimum.
                                                  Pozniej pojezdzilem 20min. i postawilem samochod na 4godz.
                                                  Schodze i patzr a tam poziom 3 cm, wyzszy.





                                                  Zamieszczone przez tom2212
                                                  BOODZISZ,
                                                  jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka pozdrawiam
                                                  O kurcze nie strasz mnie. A jakies inne objawy miales?? Spadek mocy, emulsja zamiast oleju itp. czy tylko plyn znikał. ???

                                                  Komentarz

                                                  • oziemi
                                                    Rider
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 399

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez BOODZISZ
                                                    Po nocy bylo ok. poł cm ponizej minimum.
                                                    Pozniej pojezdzilem 20min. i postawilem samochod na 4godz.
                                                    Schodze i patzr a tam poziom 3 cm, wyzszy.
                                                    Tym bym sie nie przejmował raczej normalne.
                                                    tom2212 napisał/a:
                                                    BOODZISZ,
                                                    jesli takie cos sie dzieje to faktycznie masz "maly" problem powiem Tobie tak ze ja mialem wiekszy :/ po 1 wymianie uszczelki bylo ok przez jakies 200 km a potem znowu to samo. Efekt to holowanie 200 km do domu :/ po zdjeciu glowicy okazalo sie ze blok jest pekniety na 4 cylindrze. Niestety koszty wielkie. Nowy silnik 1500 zeta, przeszczep 500 zeta i wymiana uszczelki poprzednim razem 600 zeta. Oby u Ciebie byla tylko uszczelka pozdrawiam



                                                    O kurcze nie strasz mnie. A jakies inne objawy miales?? Spadek mocy, emulsja zamiast oleju itp. czy tylko plyn znikał. ???
                                                    _________________
                                                    Objawy mogą być różne nie ma reguły. Zależy gdzie bedzie przedmuch. Zazwyczaj jest ubytek płynu (dosyć znaczący; po przegonieniu nawet 0.5l na 400-500km) bez żadnych spadków mocy. Auto jeździ normalnie. Płyn w zbiorniczku robi sie metny i czuć zapach spalin. Może też byc w druga strone, ze olej idzie do płynu i wtedy na powierzchni widac tłuste plamy no i oczywiscie ubywa oleju.
                                                    Elegance
                                                    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                                                    -------------------------------------------

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...